Cała prawda o "dziewczynach ślimakach". Podsumowali je w badaniu

Cała prawda o "dziewczynach ślimakach". Podsumowali je w badaniu

O pokoleniu Z na rynku pracy krąży wiele mitów
O pokoleniu Z na rynku pracy krąży wiele mitów
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
13.04.2024 10:50, aktualizacja: 13.04.2024 16:43

O pokoleniu Z, które w ostatnim czasie wkroczyło na rynek pracy, można usłyszeć wiele opinii. Potęgują je trendy widoczne na TikToku. Tzw. zetki i ich zachowania postanowili wziąć pod lupę badacze z SWPS.

"Leniwe dziewczyny", "dziewczyny ślimaki" czy "ciche odejścia" to tylko kilka określeń dotyczących pokolenia Z, jakie pojawiały się w ostatnich miesiącach w tiktokowych trendach, potęgując negatywne opinie na ich temat. Wynikało z tego, że "zetki" są leniwe, mało ambitne i unikają odpowiedzialności w pracy, choć chcą dobrze zarabiać. Do tego dochodzą roszczenia i negatywny obraz młodego pokolenia gotowy.

Same "dziewczyny ślimaki" to osoby (nie tylko kobiety), które świadomie rezygnują z pogoni za karierą. Starają się wykonywać swoje obowiązki, jednak nie zapominają o zachowaniu równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym.

"Dziewczyny ślimaki". Jakie są?

"Gazeta Wyborcza" przytoczyła raport naukowców z Uniwersytety SWPS, którzy postanowili sprawdzić, na ile tiktokowe trendy są zgodne z rzeczywistością. W tym celu przeprowadzili ankietę wśród 2,5 tys. osób w wieku 18-25 lat, a wyniki zaprezentowano w raporcie: "Gen Z o sobie i otaczającym ich świecie. Jakie są polskie zetki?".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak wynika z raportu - aż 94 proc. zetek podkreśliło, jak istotna dla nich jest dbałość pracodawcy o ich zdrowie psychiczne. Z cytowanych przez dziennik wypowiedzi przedstawicieli pokolenia Z wynika, że cenią stabilność umowy o pracę, chcą być doceniani i uwielbiają w firmach work-life balace. To w pewnym sensie potwierdza, że tiktokowe "ślimaki" istnieją i szukają takich zawodów, w których nie będą narażone na wypalenie zawodowe.

Oczekiwania zetek

Dziennik przytacza też inne punkty, które zetki wskazywały, jako istotne dla nich przy wyborze pracodawcy. Dla 78. proc. badanych jednym z czynników wpływających na wybór miejsca pracy były zarobki. 94 proc. z nich podkreśliło, że ogłoszenia o pracę powinny zawierać widełki płac.

Ważnym czynnikiem dla pokolenia Z okazała się też dobra atmosfera w miejscu pracy. Jako ważny czynnik wskazało ją 64 proc. ankietowanych. Co ciekawe, jak zauważają badacze SWPS, mimo krążących opinii, zetki nie są pozbawione ambicji - 64 proc. ankietowanych podkreśliło, że pracuje, bo chce się rozwijać.

© Materiały WP

Zapraszamy na grupę FB - #Wszechmocne. To tu będziemy informować na bieżąco o terminach webinarów, wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was! Chętnie poznamy wasze historie, podzielcie się nimi z nami i wyślijcie na adres: wszechmocna_to_ja@grupawp.pl

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (98)
Zobacz także