Obserwuj w Google News

Polski bank sprawdzi hasła klientów. Chodzi o bazę haseł skompromitowanych

Alicja Bartosiak
2 min. czytania
16.04.2024 12:24
Zareaguj Reakcja

PKO Bank Polski przeanalizuje hasła klientów. Jak podano na Facebooku, aplikacja iPKO podczas zmiany lub tworzenia hasła będzie sprawdzać, czy nie występuje ono w tzw. bazie skompromitowanych haseł. Taka procedura ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa klientom.

PKO BP sprawdzi hasła klientów
fot. Shutterstock

Bank PKO BP sprawdzi siłę haseł klientów: dotyczy to przede wszystkim użytkowników aplikacji mobilnej iPKO. Rozwiązanie, które niebawem wprowadzi największy bank w Polsce już na etapie tworzenia (lub zmiany) hasła, będzie porównywało je ze specjalną bazą tzw. haseł skompromitowanych. Zawiera ona hasła, które wyciekły do internetu głównie w wyniku ataków hakerskich. Jeśli hasło nie będzie spełniało wymogów bezpieczeństwa, klient od razu zostanie o tym poinformowany.

Jak podaje PKO BP, hasło do bankowości można zmienić w dowolnym momencie. W iPKO należy wejść do Ustawień, dalej do sekcji Dostęp i bezpieczeństwo, a następnie do kategorii Hasła i dostępy do banku.

Jak stworzyć dobre hasło do bankowości internetowej?

Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, że ulubione hasła Polaków nie są zbyt wyrafinowane. Zwykle to data urodzin, imię dziecka czy wulgarne wyrazy. Według ostatniego raportu RIFFSEC,wśród haseł, które wyciekły w niedawnych atakach hakerskich, aż 50 tysięcy rekordów zawierało w sobie np. hasło "dupa1234". Takie hasło nie zapewnia bezpieczeństwa. Dobre hasło powinno zawierać jedną wielką literę, znak specjalny i cyfrę.

Nie należy ustawiać tego samego hasła w kilku miejscach. Nie podawajmy nikomu danych do logowania, zwłaszcza do bankowości internetowej. Ustawiając hasło, zrezygnujmy z łatwo dostępnych danych, które każdy może odgadnąć (imię, nazwisko). Hasło nie powinno składać się z przewidywalnych sekwencji znaków czy wyrazów, takich jak QWERTY, 12345, ABCDE, password, admin itp.

Nie przegap