Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 24, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Duże kampanie covidowe od KPRM dostały media przychylne rządowi

Wykaz postępowań zwolnionych z przepisów o zamówinach publicznych ujawniono na wniosek grupy posłów PO (fot. Jan Bielecki/East News)

Najwięcej pieniędzy w ramach zleceń zwolnionych z ustawy o zamówieniach publicznych w związku z pandemią COVID-19 otrzymały od KPRM media przychylne rządowi. TVN i Agora (z wyjątkiem AMS SA) nie dostały ani złotówki.

Podsekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Jarosław Wenderlich w odpowiedzi na interpelację grupy posłów Platformy Obywatelskiej udostępnił wykaz postępowań zwolnionych z przepisów o zamówieniach publicznych w związku z pandemią COVID-19. "Presserwis" przeanalizował zamówienia dot. zakupu ogłoszeń w prasie, internecie, czasu reklamowego w telewizji i radiu oraz przestrzeni na nośnikach reklamy zewnętrznej. 

Umowy z firmą outdooru Ströer (łącznie 11) opiewają na 7,2 mln zł, z czego największa na 6 mln zł.

Biuro reklamy Polsat Media otrzymało 3,5 mln zł, a należąca do Polsatu Interia - ponad 1 mln zł (razem blisko 4,6 mln zł). 

Do firmy reklamy zewnętrznej Cityboard Media trafiło łącznie 3,5 mln zł. Telewizja Polska otrzymała 3,1 mln zł, a Wirtualna Polska - 2,9 mln zł.

Po 2,6 mln zł wydano we Fratrii, łącznie w Niezależnym Wydawnictwie Polskim i Forum (wydawcy "Gazety Polskiej" i "Gazety Polskiej Codziennie") oraz w Biurze Reklamy Gazet Lokalnych.
Łącznie Fratria, Niezależne Wydawnictwo Polskie, Forum razem z Telewizją Republika (950 tys. zł), wydającą "Nasz dziennik" spółką SPES (785 tys. zł), Fundacją Lux Veritatis (1,7 mln zł) i "Tygodnikiem do Rzeczy" (95 tys. zł) otrzymały 8,8 mln zł.

Umowy na ponad 2 mln zł zawarto również z Grupą ZPR Media (2,3 mln zł) i Clear Channel Polska (2,1 mln zł).

Ani złotówka nie została wydana w TVN oraz tytułach prasowych i rozgłośniach Agory, a także Eurozecie (mniejszościowym udziałowcem jest Agora). Wyjątkiem jest firma reklamy zewnętrznej AMS, należąca do Agory - dostała 1,6 mln zł.

Ponadto m.in. Ringier Axel Springer Polska dostał blisko 950 tys. zł, Grupa RMF - 888 tys. zł, a Polityka - 262 tys. zł.

(KOZ, 24.11.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.